ZSZ - Kulturalnie

ZSZ - Kulturalnie

środa, 24 czerwca 2020

"W pustyni i w puszczy"

Agnieszka Styczyrz I c

,,W pustyni i w puszczy”

Książka ,,W pustyni i w puszczy” wydana w 1912 przeczytana prze ze mnie w 5 klasie
podstawówki. Na początku patrzyłam na nią przez pryzmat obowiązkowej lektury szkolnej i
opowieści starszych koleżanek i kolegów, którzy współczuli mi konieczności przeczytania tej
książki. Można się więc domyślić że do tej lektury byłam bardzo zniechęcona, ponieważ jest to
bardzo gruba książka. Ciocia i mama miłośniczki dzieł Henryka Sienkiewicza zapewniły, że
książka bardzo mi się spodoba. Ale co o tym mogły wiedzieć? Dla mnie w tamtym okresie czyli 5
klasie liczyły się opinie starszych kolegów.
Gdy przeczytałam pierwszy rozdział moje zdziwienie było ogromne. Książka bardziej mnie
zainteresowała i nie mogłam się od niej oderwać. A im dalej zagłębiałam się w tę opowieść, tym
bardziej mnie ona wciągała. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona. Opisy Afryki nie nudziły mnie,
wręcz przeciwnie-fascynowały. Książka ta posiada wszystko aby zainteresować młodego
czytelnika. Jest tam szybka akcja czasami zatrważająca przygody dzieci Stasia i Nel, ciekawe
nienużące opisy przyrody dzikiej Afryki, tamtejszej kultury wierzeń i obyczajów.
W tym miejscu chcę obalić stereotyp nudnej szkolnej lektury. Teraz patrząc przez pryzmat czasu
widzę że ciocia i mama miały rację zachęcając mnie do przeczytania tej lektury. Ja też ją serdecznie
polecam tym którzy boją się grubych książek. Wtedy koło nosa przejdzie wam wspaniała opowieść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz