ZSZ - Kulturalnie

ZSZ - Kulturalnie

środa, 24 czerwca 2020

"Gwiazd naszych wina"

Kamila Sosińska Ic

Czytanie to moja pasja

Tytułem wybranej przeze mnie książki jest „ Gwiazd Naszych Wina”, autorem jest
John Green. Miejsce i czas akcji rozgrywa się w latach współczesnych. Książka była
wydana w 2012r. osiągnęła pierwsze miejsce na liście bestselerów „New York Times”. W
2014r. została zekranizowana.
Hazel Grace ma 17 lat, od 4 lat choruje na raka tarczycy z przerzutami do płuc. Jej
matka obawiała się ze jej córka wpadła w depresje. Miała co do tego powody. Sadziła
tak ponieważ Hazel nie wychodziła z domu, nic nie jadła, nie spotykała się ze znajomymi,
na okrągło oglądała ten sam program telewizyjny i czytała tą sama książkę. Pewnego
dnia matka wraz z córka poszły do lekarza który potwierdził ze ma depresje. Zaleci jej
chodzenie na cotygodniowe spotkania na grupę wsparcia. Nie chciała tam chodzić, ale
również nie chciała robić mamie przykrości. Tam poznała Patricka i Augustusa (po prostu
Gusa) i wiele innych osób. Bardzo zaprzyjaźniła się z Gusem. Spotykali się gdy tylko
mogli. Obydwoje uwielbiali czytać. Hazel poleciła Gusowi jedna z książek która
przeczytała. Po dwóch tygodniach czytania tej książki napisał do Hazel chcąc dowiedzieć
się jak ta się kończy. Dlatego postanowili wybrać się na podróż do Amsterdamu w
poszukiwaniu autora książki. Przeżyli tam wspaniale chwile, jednak niestety okazało się
ze autor sam nie znal końca książki. Ostatniego dnia Hazel dowiedziała się ze z
Augustusem jest coraz gorzej. Po powrocie do Ameryki ze sobą wspaniale chwile. Co
dzieje się dalej nie mogę Wam powiedzieć, ponieważ wiedzielibyście o niej już wszystko
i nie mielibyście ani trochę natchnienia do przeczytania tak wspaniałej książki.
Zanim przeczytałam tą książkę nasłuchiwania się wiele dobrego na temat książki.
Przeczytałam tą książki wiele razy i na pewno jeszcze kiedyś do niej wrócę. Pierwszy raz
przeczytałam ją, ponieważ była to moja lektura w szkole podstawowej ale nie żałuję.
Jest to jedna książka która mi się aż tak spodobała. W tej powieści wygrywała miłość i
przyjaźń. Takie książki jak ta są potrzebne ludziom . Pokazują dzieciom czym naprawdę
jest miłość i przyjaźń. Powstał tez film również go oglądałam wiele razy. Jest tak samo
genialny jak książka, jednak nigdy jej nie zastąpi. Mam nadzieje, ze zachęciłam Was do
przeczytania „Gwiazd Naszych Wina”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz